Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interaktivní nástroj pro úpravu 3D polygonálních modelů
Vondrášek, Petr ; Herout, Adam (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou úpravy 3D polygonálních modelů pomocí konkrétní metody, která spočívá v lokální deformaci povrchu modelu ve směru normály.
Animační knihovna se zaměřením na skeletální animace
Dokoupil, Petr ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce prezentuje návrh animačního enginu dostatečně flexibilního k tomu, aby pojal širokou škálu algoritmů pro animaci, s jednotným přístupem ke každé z nich. Jedním z hlavních cílů byla podpora vytváření komplexních animovaných sekvencí s vysokou mírou kontroly nad prováděním animací. Hlavní animační technika použitá v enginu je skeletální animace a některé její varianty jsou již v základu obsaženy, nicméně ve všech fázích vývoje byly brány v potaz i ostatní animační techniky a výsledná architektura není přímo závislá na žádné z nich.
Knihovna pro detekci kolizí
Chlubna, Tomáš ; Španěl, Michal (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce řeší problém detekce kolizí netriviálních polygonálních modelů v trojrozměrném prostoru. Obecně existují postupy, jak tyto kolize matematicky vyjádřit a vypočítat. Pro použití v oblasti informačních technologií jsou však takové metody často nepoužitelné z hlediska výkonu a paměťové náročnosti. Také oproti reálnému světu je třeba pracovat s diskrétním časem, což vede k nutnosti implementace algoritmů, schopných nejen kolize detekovat v daném časovém okamžiku, ale také je předvídat podle dostupných informací o pohybu objektů ve scéně. Návrh řešení vychází zejména z technik používaných v odvětví herního vývoje a fyzikálních simulací. V práci jsou tedy zahrnuty i mechanismy pro optimalizaci, reprezentaci scény a její vykreslování s využitím grafické karty.  
Vyhlazování polygonálních modelů
Svěchovský, Radek ; Švub, Miroslav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Digitalizace objektů či převod 3D modelů do podoby povrchové reprezentace s sebou přináší nedokonalosti v podobě šumu. Tato práce rozebírá známé přístupy k eliminaci zašumění polygonálních modelů. Čtenář bude srozuměn se základními principy vyhlazování a především s výsledky srovnání jednotlivých metod mezi které patří Laplaceova metoda, algoritmus Laplace-HC, Taubinův filtr dolní propusti a bilaterální filtr.
Skicář 3D modelů
David, Tomáš ; Hulík, Rostislav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zpracování a reprezentace polygonálních modelů. Věnuje se metodám tvorby a úpravy 3D modelů, především pak metodě skicování. Popisuje postup při návrhu a implementaci jednoduchého zásuvného modulu do aplikace OpenFlipper. Tento modul umožňuje vytváření 3D modelu objektu pomocí nakreslení uzavřené čáry.
Segmentace polygonálního modelu
Bezděčík, Ladislav ; Polášek, Tomáš (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou segmentace 3D modelů čelistí. Analyzuje současné metody, navrhuje, implementuje a testuje možné zlepšení těchto metod z uživatelského hlediska. Návrh zlepšení spočívá v implementaci neuronových sítí k rozpoznávání topologie modelů čelistí, a možné kombinaci této topologie s existujícími metodami segmentace. Také je analyzována a implementována možnost automatického rozšiřování datových sad 3D modelů převedených na hloubkové mapy, použitých pro trénování neuronových sítí.
Postupná deformace 3D modelu
Zouhar, Marek ; Polok, Lukáš (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou nástroje pro postupnou změnu tvaru trojrozměrného polygonálního modelu. Použité metody se inspirují zejména technikou Manual Landmarks a~využívají parametrizace objektu na kouli. Výsledkem práce je zásuvný modul do volně šiřitelného modelovacího programu Blender, který automaticky vytvoří animaci změny tvaru ze dvou vstupních modelů.
Rekonstrukce 3D geometrie na základě diskrétních volumetrických dat
Svěchovský, Radek ; Navrátil, Jan (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Převod diskrétních volumetrických dat na jejich povrchovou reprezentaci je dnes relativně běžnou operací. Standardním řešením tohoto problému je užití algoritmu Marching cubes, který ačkoli je jednoduchý a robustní, produkuje nekvalitní výstup, který vyžaduje následný post-procesing. Tato diplomová práce se zabývá studiem alternativních algoritmů pro extrakci izoploch z objemových dat. Čtenář bude srozuměn s fundamenty této problematiky a s principy metody Hierarchical Iso-Surface Extraction, jejíž nezávislá implementace byla v rámci této práce provedena a testována.
Generování dráhy nástroje při 3 osém frézování 3D polygonálních modelů
Nedvědický, Jan ; Hulík, Rostislav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice generování dráhy pro 3 osé frézování na základě polygonálních modelů. Úvodní část se zabývá rozborem základních pojmů a témat souvisejících s řešenou úlohou. Hlavní část práce řeší postupy a problémy při implementaci jednoduchého generátoru dráhy nástroje. Probrány jsou jednoduché strategie frézování založené na pohybu nástroje v rovině. Součástí práce je implementace zásuvného modulu aplikace OpenFlipper, ve kterém jsou použity a prakticky ověřeny popsané postupy.
Rekonstrukce povrchu z mračna bodů
Horák, Jan ; Španěl, Michal (oponent) ; Hulík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí povrchu z mračna bodů. Popisuje návrh, implementaci a testování metody založené na detekci rovin a Delaunayho triangulaci. Aplikace umožňuje zrekonstruovat povrch ve formě trojúhelníkové sítě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.